marodörernas korståg

Pontus Hultén (med sällskap) i högform:
det juicepaket i mitt kylskåp som var tänkt att stilla min morgontörst i en vecka framöver blir delvis planspräckande snabbt uppdrucket samt även antastat i form av ett hål på vardera långsida av paketet. Troligtvis var mordvapnet en kökskniv som tidigare använts till att servera scones. Summan av kardemumman: när jag  ca en snooze efter 07:00 imorgon sömndrucket ska hälla upp ett glas juice är chansen att jag träffar glaset ungefär minimal medan risken för att spilla på bordet är minst sagt överhängande. Nästan absolut. Den enda lösningen på mitt problem jag hittils funnit är att dricka med sugrör direkt ur förpackningen. "Lösningen på alla världens problem är silvertejp" hör jag min fars kloka stämma eka i huvudet - så många gånger som jag hört mantrat och bara suckat åt det. Förlåt pappa, förlåt. Att göra innan läggdags; en rannsakan av städskåpet.

Moberg lämnade efter sig en 5 kilos vit burk med proteinpulver när han gick. Den står mitt på golvet och ser förbannat missanpassad ut. Skulle någon snegla in genom fönstret och missa etiketten med texten "maximal viktökning!" skulle vederbörande förmodligen tro att jag tillverkat knark. Eller köpt in en årsförbrukning av tvättmedel.

Kommentarer

åsikter/kritik/kärleksfulla ord:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

@?

@?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0