håkan i mitt hus!

I samband med gårdagens ståhej svepte K under en snabb vistelse på golvet ut diverse prylar som var placerade i hyllorna i min tevemöbel. Detta fick mig att återupptäcka en del av min egendom som jag under mycket lång tid förträngt: min skivsamling. Eller min brist på skivsamling. Det hela beror på huruvida de fyra cd-skivorna och 2 dvderna över huvudtaget är tillåten att tituleras samling eller inte - eller om de för den delen har något samlarvärde över huvudtaget. Det hela utgjordes iallafall av en The Sounds, en Hellström, The Hives break-through-skiva, en nedbränd version av Armageddon (som jag vill att jag bad en vän fixa ungefär i mellanstadiet) samt en dvd med Tristan & Isolde. Men vad som även låg och gömde sig där i dammet var lite mer av ett fynd: en live-dvd med ovanstående Håkan från Lisebergshallen 2002. Och den är signerad. Både H och bandet tycks ha klottrat sina oläsliga namntecknigar med silverpenna över fodralet. Min stora fundering är vart i helskotta jag har fått den ifrån. Jag kan inte dra mig till minnes att jag befann mig i Götet 2002, än mindre att jag gått till en skivbutik och där hittat och köpt en signerad dvd. Eller för den delen stulit den av någon i sömnen. Men här står den plötsligt i min hylla. Alldeles glänsande oöppnad. Jag är förvirrad, men mest jublande glad. Det måste finnas en musikgud, och han har här stigit ned från himlen och med all sin godhet och härlighet skänkt mig en live-dvd. Tack och amen!









Kommentarer
Postat av: Linn

Du skojar med mig?

Är det där något slagt skämt?

Varför valde inte denna "musik-gud" mig?

Du har möjligtvis inte tänkta ha budgivning på den? ;) haha.

Hur som helst, lyllos dig! :)



Jag ska hem och rota i min lya.. kanske kan jag finna nån guldklimp i min andrahand lya.. dock ytterst tveksamt!

2010-01-28 @ 19:28:37
URL: http://linnherself.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag vet var du har fått den ifrån!! Lilla Henrik Gunnarsson gav den väl till dig på ett Österrike-läger för flera år sedan!? Om detta stämmer så är jag överraskad och riktigt stolt över mitt minne! ;) kan det vara så att jag har rätt? :P

2010-01-29 @ 18:31:00
URL: http://marybond.blogg.se/
Postat av: joäna

MARIA, I LOVE YOU! DET KOMMER JAG JU FÖR TUSAN IHÅG!

herregud, att jag inte var tillräckligt kvicktänkt för att rota fram det ur bakhuvudet... jag skäms. Var det det året vi byggde korthus? Och spelade in filmen?

Men en tilläggsfråga för ditt kungliga minnne: vart hade han då fått den ifrån? För han gillade den ju inte, han gav ju bort den?

2010-02-01 @ 08:06:14
URL: http://www.bujs.blogg.se.
Postat av: Maria

Haha! Nu ska jag skryta lite med mitt minne för fia, som jämt klagar på det ;) Kan ha varit korthusåret och sexy back-video-året! Ingen aning vad han hade fått den ifrån, Jag undrade nog samma sak då. Du får fråga honom helt enkelt. Ååh! Jag har aldrig varit såhär stolt!

2010-02-01 @ 10:35:19
URL: http://marybond.blogg.se/

åsikter/kritik/kärleksfulla ord:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

@?

@?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0