viva la skidliv

En snabb sondering av den senaste timmens statusuppdateringar på facebook och twitter klargör snabbt faktumet att det är lördag. Med utropstecken och versaler meddelar större delen av mina kontakter att idag är det utgång, idag är det biobesök, idag är det lyxmiddagar och barhäng - jag citerar ordagrant en person jag ska låta förbli anonym : "FECKE SORBA!". I sådana lägen drar jag mig helst för att själv göra en uppdatering över huvudtaget, eftersom att mina uppdateringar i jämförelse med min övriga bekantskapskrets ibland framstår som torra, tragiska och rent utsagt patetiska. Dagens var från början tänkt att bli något i stil med "melodifestivalen och vindruvorna, we're all yours!" men jag bestämde mig efter moget övervägande för att skippa det hela. Jag vill ju trots allt inte göra mig själv till åtlöje. Det som är kvällens absoluta höjdpunkt för oss - skidåkarna som för helgen är bosatta i Fjätervålens vildmarker och enbart har ett skidsystem och ett närlivs som stänger klockan fem att bjuda in till festlighet - skapar förmodligen bara ett say what?-moment för övriga normala community-världen: menar hon allvar? ska hon på fullaste allvar se melodifestivalen en helgafton två månader efter sin myndighetsförklaring? Finns ens så sorgliga människor?! Alternativt kanske alla antar att jag är sjukt sarkastisk, skrattar med mig och finner inga gränser för min härligt hånfulla humor. Tänker att Tur ändå att ingen behöver göra någonting så svennigt av sin lördagkväll!
Ja, tur är väl det. Att vi bara är några få som behöver vara så svenniga. Vindruvorna är faktiskt goda.
Åre och Sälen i all ära, men när man sitter i en dåligt isolerad stuga med träpanel på väggarna ett x antal mil i någon riktning ifrån Idre känner man sig ibland ganska liten när man försöker hävda sig i communityväsendet. Man knåpar ihop ett blogginlägg som säger "Hej, idag har jag åkt skidor - igen. Det var roligt - igen!" för tusende gången i rad, varpå man därefter för tusende gången i rad raderar hela texten och struntar i att försöka över huvudtaget. För omväxlings skull kanske man på sin höjd kan lägga upp några bilder av manchesterföre i solsken och glada miner i kategorin mobile uploads och hoppas att man kan åtminstone göra någon avundsjuk när alla festuppdaterade kottar på söndag morgon masar sig upp till datorn för att informera sitt kontaktnät om sin baksmälla. Dessutom kan man ju alltid hävda sig genom att lämna ett revolutionerande minnesvärt meddelande i den tyginbundna gästboken med sidensnöre till bokmärke som så fint ligger placerad på soffbordet.

Eftersom att vår tv enbart erbjuder kanal 1 och 2 bifogar jag här även en vädjan till SVT: hålla ställningarna nu, ett enda tillfälligt avbrott och jag upphäver betalningen av min teveavgift för all framtid!
Nu ska vi se vad Dolph går för. Vi och träpanelen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha Johanna, jag gillar dig! ;)

2010-02-07 @ 12:46:40
URL: http://marybond.blogg.se/

åsikter/kritik/kärleksfulla ord:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

@?

@?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0