självdistansierat djur

Ett grönt skåp i ett omklädningsrum. I samband med en lek på en spanskalektion för vad som känns som evigheter sedan fick jag fatt i en lapp med texten "Jesus" som jag klistrat upp som namnlapp på vederbörande skåp. Det är jag mycket nöjd över. Och stolt. Jag brukar i ärlighetens namn aldrig låsa det där skåpet om dagarna, dels för att tillitsfaktorn är skyhög nere i skids korridorer, dels för att jag inte ser risken att någon skulle vilja stjäla mina använda träningskläder överdrivet stor - och dels för att jag helt enkelt inte besitter orken. För någon dag sedan fick jag däremot en nyckfull mogenhetsknäpp och bestämde mig för att emot mina principer för en gång skull använda mitt 20-kronors hänglås.
Frågeställning: vad händer om en valp bestämmer sig för att låsa sitt skåp? Jo: nycklarna hamnar förstås på någon outgrundlig vänster på insidan av skåpdörren. Jag insåg mitt misstag i samma sekund som jag knäppte igen låset. Då skrek jag. Och sparkade. Och skåpet gjorde ingen ansats till att ge vika. Istället nästan flinade det av skadeglädje mot mig, skrattade ett ondskefullt skratt. Hånade mig. Gjorde mig gråtfärdig och arg. Gav mig onda tår. Och klockan var 18:00 och jag ville bara hem.
Frågeställning 2: Hur har man sönder ett hänglås utan en utrustad, legitimerad vaktmästare? Jo: man fiskar upp en stålkantsfil ur vallaväskan, hugger tag i en kille som bänkpressar tresiffrigt - och sedan börjar man fila. Ger man det en minut - eller snarare typ 20 - ser man att man snart överlistat ASSA:s genomtänkta säkerhetsanordning och med lätthet kan återge sig själv tillgängligheten till sina egna prylar. Överst på "to do"-listan står det nu KÖP ETT KODLÅS! i versaler.



Annan allmän valpighet:
... tappade matkorgen på konsum när jag svingade den runt benen.
... ramlade på längskidor ca 6 gånger på en sträcka på 300 meter.
... har för femte enliters Bravo Juice-paketet i rad haft sönder den där extra förseglingen innanför korken och således varit tvungen att klippa upp det för att över huvudtaget komma åt innehållet.

Kommentarer

åsikter/kritik/kärleksfulla ord:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

@?

@?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0