morgontidningens återkomst

Följ min blogg med Bloglovin

Ytterst få ting gör mig så förnöjsam som att vid frukostbordet få läsa en gammal hederlig morgontidning. Inte för den sakens skull att jag är enormt vetgirig eller alla gånger längtar efter att få läsa det senaste i händelseutvecklingen i något balkanlands riksdagsval utan det faller mig helt enkelt i smaken att skölja ner den vanligtvis lite svårtuggade frukosten både med apelsinjuice och lite halvt engagerad ströläsning. Eftersom att det enda jag i tidningsväg erhåller i byhålan är ett litet reklamhäfte med det förmodligen avsiktligt vilseledande namnet Torsbybladet (man kan vid första anblick tro att det är en nyhetstidning men märker snabbt att den lilla blaskan enbart består av en rad annonser från Lågprisvaruhuset och Pekås samt lite mindre påkostade notiser där man informeras om saker i stil med skidtunnelns öppettider eller utförsäljning av älgkött i Fensbol) var morgonens möte med Gefle Dagblad och rostad formfranska ovanligt angenämt. Trots det mystiska bortfallet av Nyhetsmorgons ljud på den lilla svarta teven på köksskänken var jag mycket nöjd över att dessutom få se gävledalas nyhetsankare mima fram lokalnyheterna innanför rutan. En paus från värmländskan är nog bara hälsosamt ibland.
Det mest roande jag kunde finna när jag förstrött läste bland raderna var dagens tistel som en undertecknad "Ida" hade sänt in:
"Till dig som åt upp min lunch på Wayne's Coffee när jag var
på toaletten och sedan la din snus i salladen"
.

Förutom nyhetsuppdatering och rostat bröd tror jag ärligt talat att även lite skadeglädje på sådär på morgonkvisten ger en  dag den ultimata starten.

Kommentarer
Postat av: Ehhhe

Dags att börja skriva igen? :):):):):):)

2010-03-21 @ 15:17:15
Postat av: Maria

Nämen vad är detta? En nedlagd blogg ? eller...?

2010-04-06 @ 12:33:00
URL: http://marybond.blogg.se/

åsikter/kritik/kärleksfulla ord:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

@?

@?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0