säkerhetspåminnelser

I ett samtal i ämnet Film kom vi här om sistens in på någon halvdoldis-rulle med namnet "Taken" där storyn är att dottern till en f.d. superhemlig, livfarligt skillad agent som arbetat för något ännu hemligare organ inom den amerikanska staten blir kidnappad när hon reser till Paris efter att hon lurats att åka taxi med en man som presenterade sig som Peter som efter den korta gemensamma resan skickar en trafficking-maffia efter henne. Under samtalsämnet vek förstås allihop i tur och ordning in med konstateranden i stil med "fy vad hemskt!" och "jaa, usch!" samt kunde enas om att vi verkligen blivit illa berörda av filmens ibland mycket hemska scener. Sådär kvinnligt revolutionärt förfärade blev vi. Lite rädda också, om vi rannsakade oss själva ordentligt. Så för att värna om vår fortsatta säkerhet lade Fredrika in påminnelsen "Åk inte taxi med Peter i Frankrike" i kalendern i min telefon - under varenda datum i hela februari månad. Och hela mars månad. Så på mitt schema idag fanns alltså följande inlagt i kalendern:
07:30 - 11:30 - GS & SG i Sunne.
13:50 - 16:00 - MaC & NkB (sal 507)
hela dagen - Åk inte taxi med Peter i Frankrike

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHAHAHA! Nu känner jag mig genast mycket lugnare över att Fredrika ska åka iväg. Dock skall jag vid passande tillfälle påminna henne om att hennes pappa heter Peter.

2010-04-20 @ 13:41:52

åsikter/kritik/kärleksfulla ord:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

@?

@?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0